VİZYON

Kentsel Dönüşüm Yaklaşımımız

Kentsel dönüşüm farklı süreç ve dinamiklere atıfta bulunmak için kullanılagelen bir terimdir. Türkiye’de kentsel dönüşüm özellikle kırdan kente göçün, tarımda makineleşmenin ve artan kent nüfus yoğunluğunun karakterize ettiği 1950’ler ve sonrasında değişik bağlamlarda ve farklı mekanizmaları tanımlamakta kullanılmıştır.

Proje Süreci Yönetim Anlayışımız

Kentsel Dönüşüm Projelerimiz İçin Uygulama Stratejilerimiz Oluşturma Yöntemimiz

Kentsel dönüşüm projelerinde uygulama aşaması doğrudan Yerel yönetimlerimizin sorumluluğunda olmakla birlikte, UĞUR CO olarak talep halinde uzlaşma görüşmeleri aşamasından itibaren firmamız yerel yönetimlerimizle eşgüdüm halinde çalışmaktadır. 

Proje sürecinde firmamızca hazırlanan kentsel tasarım projelerinde ana hatları belirlenen yerleşim ögeleri ve bu ögelerin temel göstergeleri tarafımızca ilgili belediyeye ve hak sahiplerinin görüşüne sunulacağından yaklaşık tasarım fikrinin de oluştuğu bir çalışma tarafımızca sunulmaktadır. 

Kentsel Dönüşüm Proje Süreci ve Yönetimi

İş planı, sağlanacak hizmetler ve süreçleri içerir. Yapılacak işin niteliği ve öncelikleri gözetilerek oluşturulan uzman ekiplerin görev tanımlarının ve dağılımı bu aşamada yapılmaktadır. İşin süresi, oluşturulan farklı meslek gruplarından gelen çalışanların deneyimleri göz önünde bulundurularak, saha çalışmaları, yerinden sağlanacak bilgi akışı, analiz aşamalarından iş teslimi ve uzlaşma görüşmelerine kadar olan süreci tanımlamaktadır.

Kentsel Dönüşümün Finansmanına İlişkin Yol Göstericilik Yaklaşımımız

Yerel yönetimlerin klasik gelirlerinin ciddi bir kısmı cari giderlerin karşılanması için kullanılmaktadır. Bu nedenle, yerel yönetimlerin hizmet ve altyapı iyileştirmelerine yönelik geliştirdiği büyük projelere finansman kaynağı yaratmak problem olmaktadır. Sıklıkla karşılaşılan bu dar boğazı aşmanın en geçerli yollarından biri yerel yönetimlerin borçlanmasıdır.

İç borçlanma noktasında neredeyse tek alternatif; İller Bankası kaynakları olarak öne çıkmaktadır.

Yerel yönetimlerin dış borçlanmasında yetki büyük ölçüde kamu kurumları arasında dağılmıştır. Dış borçlanmada izin konusunda belediye meclisi kararı (nitelikli çoğunluk aranmaz) sonrasında ise Hazine Müsteşarlığının izni gerekir. Her ne kadar büyükşehir belediyeleri dışındaki diğer belediyelerin dış kaynaklı borçlanmada yetkileri yasal olarak çok açık değilse de, büyükşehir belediyelerinin dış kredi kuruluşlarından borçlanabileceği tahvil ve hisse senedi ihraç edebileceği açıktır.

İnsan Odaklı Çalışma Kültürü

İnsan odaklı çalışma anlayışımız, firmamız açısından sadece hizmet verdiğimiz kurumlarla sınırlı kalmayan, hizmet alanımızla ilişkili tüm paydaşları kapsayan bir yaklaşım olarak öne çıkmaktadır. 

Kentsel dönüşüm odaklı firmamızca yapılan çalışmalar, dönüştürülmesi istenilen yapılı alanları kapsamakta ve bu alanlarda yaşamını sürdüren insanların yaşamlarını da doğrudan ilgilendirmektedir. Firmamızın faaliyetlerinden doğrudan etkilen hak sahiplerine ve kiracılara da aynı bilinç ve sorumluluğu taşımaktayız.  

©2024 Tüm Hakları Uğur Co'ya Aittir.